04 de setembre 2007

Matagalls Montserrat 2007

Els dies 15 i 16 de setembre de 2007, es celebra la XXVIII edició de la Travessa Matagalls Montserrat, organitzada pel Club Excursionista de Gràcia

. La Travessa Matagalls-Montserrat és una prova no competitiva de resistència per camins de muntanya, l’objectiu originari de la qual és anar a peu des del cim del Matagalls (1.699m), massís del Montseny, a la plaça del Santuari de Montserrat (709 m) en menys de 24 hores. Actualment, el punt de sortida és a Coll Formic (1.145m), al peu del Matagalls, en el municipi de El Brull. Des del 1998 la sortida s’ha traslladat a aquest indret per tal d’evitar la degradació dels sòl que, segons els estudis encarregats pel Servei de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, provocava el pas de tantes persones en tant poc temps pel camí del Matagalls. La Travessa es va instituir en memòria de Jaume Oliveras (1877-1957), sacerdot que fou un dels pioners de l’escalada al nostre país, el qual la realitzà per primera vegada el 4 d’agost de 1904. La primera edició se celebrà el 1972 i s’anà repetint biennalment fins que a partir de l’any 1989 passà a fer-se cada any. Enguany tindrà lloc la 28ena. edició. Actualment és la prova per muntanya amb una participació més nombrosa.
La Mm és una prova puntuable per la
10a. Copa Catalana de Caminades de Resistència de la FEEC (15 punts).
El recorregut té una distància de 83.3 km i un desnivell acumulat de 5980
m.
Tota la informació a http://www.cegracia.cat/mm07/

Més informació, fotos i videos a http://www.atletisme.com/matagalls/ i a http://matagalls.blogspot.com/

Fem la llista:

Puça
Paco Also
Practic

se vos veu lo plumero. ja voleu començar a entrenar l'UTMB del 2008

però encara heu de menjar moltes sopes

escolta tontet yo l'unic que vull saber es si puc corre en una motchila al coll,en uns pals a les mans,un cinturo en una botella d'aigua,un frontal,83 km en 6000 de desnivell,i fent d'acompañant del meu cuñat i del practic,tot aixo junt es un desafiament per a mi si ho puc fer sera un paset mes per al any vinent a les curses de llarga resistencia com la UTMB cosa que segueixo tenin els meus dubtes de poder-ho aconseguir amb exit,

Anònim ha dit...

gran cursa la matagalls montserrat exit de participans uns 2900 d'entre els que hi havien 3 membres de la uec tortosa paco also,xavi(lo practic)i puça que volien fer esta prova per reservarse l'opcio d'anar l'any vinent a fer coses mes grans.....ara nomes depen d'ells.pel que fa la cursa vam comensar a les 6:16 de la tarde i despres de 16KM que no vam parar de correr en cap moment i per pasar el rato mes distrets contavem a la gent que pasavem vam arribar a aiguafreda alli estaven les suporters tere la dona de paco i tere la novia de puça despres de dirlos que tot be i menjar un poquet ens en anem direccio a sant llorenç savall km 45 en dos colls pel mitg jo ya savia que alli estaria la clau d'entre el fracas i l'exit,vam anar caminant trotant fins el km 30 a partir d'alli van comensar a vindre els problemes tecnics sobretot els tobillos del practic i les llagues de paco i els primers dubtes de com afrontar.ho fins el final,arribem a sant llorenç alli estaven les suporters,i els dubtes es multipliquen x 10 i apareix la paraula abandonar cosa que faig vore que no he sentit i els animo a seguir,cosa que aconsegueixo pero amb molts dubtes de paco per les seves maleides llagues,llavors yo ya era al revers ja contava a les persones que ens adelantaven a natros,cosa que poca importancia tenia ja que l'objectiu unic era acabar com fos,em carrego la motxila de paco que per cert pesava moltissim al menys per mi(6 o 7kg)i que per a la proxima travesia haura de reduir i aixo ya es un consell i ens en anem direccio a montserrat km 83.300 despres de moltes queixes i mes queixes(amb rao)la prova va ser que quan vam arribar paco tenia dos llagues molt fees i lo practic tenia entre moltes coses un turmell que en feia dos del meu vam arribar a montserrat abans per aixo vam fer els ultims 4.5km en 700mts de desnivell positiu fins arribar a la moreneta de montserrat,bona experiencia i felicitar-los un cop mes per aconseguir acabar en aquelles condicions.vos preguntareu i tu que dons yo estic molt be ens veurem dimarts,bye,bye

l'hora d'arribada 10:12 del mati total 15h56min i tambe que a partir del km 30 a meta tot caminant pujades i baixades