15 de juliol 2009

TAGA EVO 2040 ( COPA ESPANYA )

Hola a tots, be aquest fin de setmana ens hem desplaçat a San Joan de les Abadesses per correr la cursa de Copa Espanya. Uns dies abans ja es notaven els nervis buscant allotjement i com anar, finalment a les 15h. arrencada desde l´Ajuntament de Roquetes Elena, Cesar i Fran i Jo, la meva dona (Rosa) i el meu fill Marc que mes endavant tambe te merit, despres d´una llarga kilometrada arribem al poble amb tot el desplegament de pancartes BUFF-SALOMON ja preparades per a l´endemà, anem a veure l´allotjement i deixar maletes i arribem a una casa rural molt acollidora ( gran encert per part d´Elena ) amb els propietaris molt enrrollats i amants d´aquest esport, despres de deixar maletes i veure els aposentos ens en anem a la recollida de pitralls i brifing i ja els meus ulls nomes miraven les pintes de tots aquells de les selección bent uniformats i amb una pinta de craks que impresionava, despres de veure el petit video de la pujada i rrecorregut la” birreta” que no falte i a sopar a carregar els diposit per a la cursa que tot sembla sera poc, omplim diposits de bona pasta, una mica de tertulia i a dormir, que ens espera una de bona, a les 7h. esmorzar, cosa que varem fer poc ja que el nostre estomac no estava per admetre embotits de la zona de bon hora, aixi que una mica de pa amb mermelada i cap a la sortida, on alli ens trobem amb Paco, Rosa Carles i Kiko que tambe no s´ho volien perdre, finalment les noies a meta, ja que sortien 30 min. Abans amb uns nervis d´aspant donen el tret de sortida i ja es veu a totes sortir com un cohet, una mica de calentament amb el mestre Paco per tranquilitzar i no pensar amb el que m´esperava, ja que aquest any les lesions no m´han acompanyat i no tenia ganes de arribar a meta trencat o en males sensacions, al cap de 30 min. tret de sortida i mare meva quina sortida, 440 corredors com als “San Fermins” vaig tenir que utilitzar fins als colzes, que no m´hen recordava per a que servien, no havia passat ni 100mts ja la cursa s´enfila cap amunt, el ritme era bo no volia apretar mes ja que la pujada era molt llarga i volia intentar de fer-la tota corrent, al cap de 5 o 6 km. de estar pujant a ritme cuasi no vaig adelantar ningú, alli vaig recordar que no estava al circuit terres de l´Ebre si no a una cursa de copa Espanya i si volia provar alguna cosa alli començaba a ser el moment, la pujada s´enfila una mica mes i ja el correr es fa molt dificil, començo a trobar noies i al poc Rosa que ens donem un mini-anims arribo dalt del Puig Estela i veig de lluny la creu del Taga ja que era una zona d´anada i tornada i alli tenia que treure tot ja que despres era baixada fins a meta i no podria remontar molt mes, i aixi ho vaig fer, quant ja la gent començava per fi a caminar i baixar el ritme, jo vaig apretar les dents aquells 3 km, al poc quant ja tenia el Taga a la butxaca hem comencen a vindre els primers corredors i el gran Kiko, que finalment va fer 6e, despres l´Elena que va fer tot un carreron i va pujar al podi com a 2ª veterana, jo que finalment vaig baixar de les 3 h. amb 2h.54min. i el 84 de la general i amb bones sensacios de cara al fin de setmana a la cursa Internacions de l´Olla de Nuria, la sorpresa va ser que el meu fill hem va vindre a recibi a l´arribada amb 2 trofeus a les mans ja que mentre jo corria ell tambe el van apuntar a la cursa popular i……..ferro cap a casa que es de la saga, Paco i Fran com sempre a l´altura i disfrutant, Rosa 31ª de la ctegoria femeni, despres temps per fer l´anunci publicitari de participacio al campionat d´Espanya per equips, la dutxa, les maletes tots vius i cap a casa, esperant mes imatges del manager-fotograf “Cesar”

By Javi