18 de juliol 2008

ULTRA-TRAIL ANETO - 19 y 20 Julio 2008

Un altre ultratrail amb representació de la UEC Tortosa
El Ultra-Trail Aneto by Trangoworld es la gran vuelta al macizo de la Maladeta y a la cumbre del Aneto que sigue los caminos que lo rodean, la travesía natural que recorre los senderos de montaña y parte del GR11 a su paso por el Parque Natural Posets-Maladeta. Es un trail de alta montaña de 64 kilómetros y 3.700 metros de desnivel positivo acumulado en autosuficiencia, en la que cada uno tendrá que llevar su comida y material obligatorio de seguridad. El tiempo máximo para realizar el bucle es de 24 horas, lo que permite completarlo caminando a ritmo de marcha.

Anònim ha dit...

Aquest cap de setmana, 19 i 20 de juliol, dos membres de l’UEC Tortosa, ens vam desplaçar a Benasc per fer l’Ultra Trail de l’Aneto, en Ferran Sebastià i jo (Ernesto).
Vam sortir el divendres a les vuit del vespre, i després de sopar i d’un control de Guardia Civil -bé començàvem!- vam arribar. Allí ens trobem amb l´Oriol, un amic de Barcelona, amb el qual portem fetes algunes marxes de resistència. Volíem anar a fer unes birres però el coneixement ens diu que no i a dormir toca.
Al dia següent a les 7,30 diana i comença la festa i l’estrès!!!!: buscar el dorsal; repassar tot el material i les maleïdes calories - la prova és autosuficient i has de dur un mínim de 4000 kal-, ( algú portava un fuet , per si de càs!!).
A les onze del matí dónen la sortida, amb molta calor: “les màquines” a córrer, i nosaltres ho volem fer caminant, però hem de començar al trot, ja que el 1er control el tanquen en 1.15h i són 6,5 Kilometres. Arribem, sobren 17 min.
Continuem caminant en busca del 2on, tenim una 1.30h per fer 7km més, en aquest tram hi ha molta gent que es perd. Arribem amb 20 min d’antelació, anem bé però encara no hem menjat res ni em parat.
Anem pel 3er control al Coll de Ballibierna, comencen a sortir els temuts calambres, però no podem parar ja que ve pujada i no podem fer tonteríes, avant. Aquí ens despedim de Ferran, que va més fort i marxa, nosaltres tranquils, arribem encalambrats però bé -ens sobren 45’ del límit, (parem i mengem!!!)-.
Anem pel 4art. Collons!! és baixada i hem perdut temps, 30’ per a que tanquen, i encara ens toca la pujada forta. Ni diem hola, a continuar.
Control 5è al Puente de Salenques, ens resituem: sobren 45´per tancar-lo, tenim 4hores per pujar 1200 mts, i 8 km (això diuen!!). “Bueno, a por ellos”. La primera mitja hora es fa agradable (això és massa fàcil!!) comencen a vindre els blocs de granit, i comencem a trobar gent blanca com la paret, però s’ha de pujar. Continuem pujant, comencem a veure gent amb “pájares” bestials amb calambres fins les dents, la gent no sap ni per on ni com pujar, però s’ha de fer!!! Allí dalt tenim que pujar, ...una MERDA !!! més a dalt és, allí dalt el que ens espera és el Sr. del mazo i la Sra. “pájara” que m’agafen en un carinyo (quin pet!!!! i quin globo que porto!!). Lo fotut, tot de coco, les cames ja van soles, lo coco pregunta: què collons faig allí dalt enlloc d’estar al meu MON, a casa. Però bé, hem vingut a ballar i s’ha de ballar, a dalt !
Finalment el 6è control a Collado de Salenques, arribem dins del temps, sobra temps!!!!! Ep!!! lo millor de tot, un de la organització era de la Ciutat de Roquetes, això si que és una alegria!!!!!
D’aquí avall anem xino xano, ja ens ha agafat la nit, i els altres controls els podrem passar més tranquil·lament. I així fem, l’únic una tronada amb pedra que ens cau a falta de 10km per meta.
Finalment amb 62 Kilometres i un desnivell acumulat de 7000 metres, prova superada amb 18 hores de caminada, en Ferran ho fa amb 15hores (està fort el cabron!), però l’important era acabar. De 411, només vam arribar 232, entre desqualificats, trencats, abandonats, .. etc.